Tökéletes karácsony

Mondja egy kolléganőm a konyhában a minap:
"Biztosan nem könnyű most neked, mert gondolom mindent szeretnél egyszerre."
Nézek rá bárgyún: Mi mindent?
"Hát tökéletes, felejthetetlen karácsonyt a gyerekeknek, sok ajándékkal, sütivel, finom kajákkal."
Ühüm - mondtam, tényleg nehéz most nekem.
Elgondolkodtam.... Mi az a tökéletes karácsony, milyet is szeretnék?
Jó lenne, ha idén időben megsülne az a fránya kacsa, és nem görcsölnék azon, hogy ha későn esszük meg, nem fogunk tudni aludni.  - Nem görcsölök, úgysem fekszünk korán, a gyerekek pörögni fognak az ajándékok és a karácsonyfa miatt, mi meg közben borozunk majd Szilivel.
Jó lenne, ha esne egy kis hó. - Na ezen, pláne nem görcsölök, nem tőlem függ.
Jó lenne, ha Dinike nem kiabálna a templomban a pásztorjáték alatt. - Nem baj, ha kiabál, kevésbé égő, mint tegnap az ovis karácsonyi bulin, ahol első sorban ültünk, és a gyerekeim végig kommentálták az előadást.
Jó lenne, ha idén is jól sikerülne a kuglóf. - Eddig minden évben jól sikerült.
Jó lenne, ha semmi miatt nem veszekednénk. - Igyekszem uralkodni magamon, beosztom az időt, és nem idegeskedem, ha valami csúszik fél órát.

Az ajándékok megvannak. Hála a két fél nap szabinak, amit kivehettem tegnap és ma, nagyjából be is vásároltam. Holnap sütök egy sütit, vasárnap még egyet, így hétfőre már csak a kuglóf marad, meg a kacsa.
Dinike kicsit náthás, nekem is kapar a torkom, de ennél nagyobb baj ne legyen, feltöltöttem a házipatikát is.

A legeslegjobban arra vágyom, hogy együtt legyünk, mert ez a másfél hónap nagyon-nagyon húzós volt, a hétköznapok csak úgy pörögtek, estére iszonyú fáradtan értem haza, és alig volt időm azokra, akiket mindenkinél jobban szeretek ezen a földi világon. Azt szeretném, ha ebben a két hétben kicsit bepótolhatnék valamit, sokat fogunk mesélni, játszani, remélem kirándulunk is majd valahová.
És remélem ők is úgy érzik majd, hogy a legjobb, ami karácsonykor történik az, hogy a megtestesült szeretet jön közénk.

Mindenkinek áldott, békés, boldog karácsonyt kívánok.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Eltelt egy év?

2020. Én azért szeretlek, de nem bánom, hogy véged

Nem volt kedvem hozzá