Mosható pelenkák

Mondhatnám, hogy még tervben sem volt Pirinkó, amikor először hallottam a mosható nadrágpelenkáról, de ez így nem igaz. Ő ugyanis mindig tervben volt, mert amióta csak az eszemet tudom, mindig is akartam gyereket. De most nem erről akarok írni, hanem a pelusainkról.
Szívügyem a környezetvédelem. Szigorúan szelektálom a hulladékot, amire már a családom egy-két tagját és a lépcsőházban lakókat is sikerült valamennyire rászoktatni. Környezetbarát tisztító- és mosószereket használunk. Nem vásárolunk fölöslegesen csomagolóanyagokat, és megpróbálunk a lehetőségekhez mérten energiatakarékosan élni. Nagy álmunk egy ökoház.
Így aztán számomra egyértelmű volt, hogy nem szeretnénk még egy-két tonna szemetet kitermelni a pelenkákkal, ezért amikor végre várandós lettem belevettem magam a mosható pelenkák utáni kutatásba.
Sok-sok évvel ezelőtt, még csak a monapelről hallottam, ezzel kezdtem tehát a kutatást. Osztottam-szoroztam, fórumokat böngésztem, míg ráakadtam a legjobb oldalra, ami a mosható pelusokról szól: http://moshatopelus.blogspot.com/
Na és ekkor aztán elállt még a lélegzetem is. Külsők, belsők, AIO-k, zsebesek, prefoldok, bambusz, gyapjú, polár, biopamut... csak kapkodtam a fejem. Legalább két hónapi kutatómunka és többoldalnyi jegyzetelés után sikerült döntenem, és meg is rendeltük a coolababy zsebes pelusokat. Aztán persze, mivel kíváncsi természet vagyok, vettünk még egy pop-int és néhány kushies AIO-t is, és már szemezek egy ideje a little lamb pelusaival és a fidini gyapjúkülsőkkel is.
Amint hazajöttünk a kórházból rögtön lecseréltem Pirinkón a papírpelust, és most már csak éjszakára használunk ilyet, de abból is ökot.
És mielőtt még bárki azt hinné, hogy hős vagyok, megnyugtatásként közlöm, hogy ezeket a pelusokat nem kell kifőzni, nem kell vasalni, és a használatuk ugyanolyan egyszerű, mint egy eldobhatóé. De mennyivel jobb a lelkiismeretem, amikor nem a szemetesben, hanem az ikeás dobozban landolnak a pelenkák. Mivel jó nagy készletünk van, így kb. 5 naponta mosok, és amit reggel kiteregetek, azt délután már rá is adhatom Pirinkóra, ugyanis extra gyorsan száradnak. Végre a mosószert és a mosási technikát is sikerült kikísérletezni, így most már gyerekjáték az egész. Pirinkó nagyon szereti nézni, ahogy a sok színes pelus szárad, és az elpakolásban is mindig segít.

Íme, ilyen cool egy coolababys csajszi.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kiköltöztettük

Eltelt egy év?